Magyarországon a mobilszolgáltatók közül elsőként a Yettelnél érhető el a mobiljegy funkció: csak a mobilod és a Wallet alkalmazás kell hozzá, a megvásárolt jegy vagy bérlet ára pedig a telefonszámládon jelenik meg, vagy a kártyád egyenlegéből kerül levonásra.
A közlekedési mobiljegy egy a Yettel Wallet-en keresztül megvásárolható és használható utazási jogosultság. Az érvényes mobiljeggyel igénybe vehető utazási szolgáltatást az egyes szolgáltatók (BKK Zrt., VOLÁNBUSZ Zrt., GYSEV Zrt.) biztosítják.
Az új szolgáltatás Android (min. OS 6.0) és iOS (min. OS 10.0) készülékeken érhető el Yettel előfizetőknek.
A többi MobilVásárlás (MobilParkolás, Mobil Lottó és E-matrica) szolgáltatásoktól eltérően a Mobiljegy SMS-ben nem vásárolható meg, hanem kizárólag a Yettel Wallet alkalmazásból, aktív internetkapcsolattal.
Az alkalmazás feltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen Yettel előfizetéssel (számlás vagy kártyás), rendelkezzen aktív adatkapcsolattal a jegyvásárlás, érvényesítés, ellenőrzés és az esetleges jegy visszaváltáshoz és a vásárláshoz szükséges hitelkerettel/univerzális egyenleggel. Bizonyos díjtermékek – pl. Diákbérlet – jogi személyek számára nem elérhetőek az alkalmazásból.
A szolgáltatás a Yettel valamennyi számlás és kártyás előfizetője észére elérhető, aki rendelkezik elegendő hitelkerettel/univerzális egyenleggel. Számlás előfizetés esetén a megvásárolt utazási termék ára a következő telefonszámlán jelenik. Kártyás előfizetés esetén az összeg azonnal levonódik a kártya aktuális egyenlegéből. Bankkártyás fizetésre nincs lehetőség.
A Yettel Wallet alkalmazásba regisztrált telefonszám határozza meg, hogy az ügyfél milyen termékkínálatot lát: attól függően, hogy természetes- vagy jogi személy az előfizető, aszerint változik a termékkínálat.
Menetjegy és bérlet vásárlására is van lehetőség, a BBK, Volánbusz és GYSEV kínálatából. Az alkalmazásban csak azokat a jegyeket és bérleteket lehet megvásárolni, melyek az adott közlekedési társaság elérhetővé tesz mobilon (pl. vonaljegyet nem, de 24 órás jegyet vagy havi bérletet lehet vásárolni.). A kínálat mindig az adott közlekedési társaságtól függ.
Igen, egy vásárlással 15000 forint költhető az alkalmazáson belül. Az ennél drágább díjtermékek nem jelennek meg.
Új jegy vásárlása:
Sikeres vásárlást követően a Yettel Wallet-en belül a Jegyek és bérletek csempére bökve megjelennek a megvásárolt érvényes és a még nem érvényes jegyeid/bérleteid.
Igen. A napijegyek, illetve a bérletek egységesen az érvényességi idejük kezdete előtt legfeljebb 30 nappal válthatók meg elővételben.
Igen. Érvényességük megkezdése előtt a napijegyeket és a bérleteket vissza lehet váltani.
A regisztrációkor megadott telefonszámod határozza meg, hogy a természetes személyeknek vagy a jogi személyeknek elérhető díjtermék kínálatot mutatja az alkalmazás. Bizonyos díjtermékek – pl. Diákbérlet – nem elérhetőek jogi személyek részére (rendszerint céges előfizetések esetében).
Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegyed vagy bérleted már megkezdte érvényességét, kérjük, fáradj be a BKK valamelyik ügyfélközpontjába, ahol az új igazolvány bemutatását követően elvégzik az igazolványszám módosítását. Ha még nem kezdte meg érvényességét, akkor váltsd vissza a napijegyet vagy a bérletet az applikációban, és ismét vásárold meg az új igazolványszám megadásával.
A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a még nem érvényesített repülőtéri vonaljegyet, továbbá a napijegyeket és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Fontos továbbá, hogy a mobiljegyet nem lehet áthelyezni más felhasználónak. Amennyiben már nincs lehetőség áthelyezésre az applikáción belül, kérjük, keresd fel a BKK valamelyik ügyfélközpontját.
Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.
Nem.
A Yettel 1220-as ügyfélszolgálati számán.
Országszerte sok nagyváros helyi tömegközlekedési jegyei és bérletei elérhetők, Budapesten kívül többek között Szeged, Debrecen, Miskolc, Pécs, Sopron. A teljes lista az alkalmazásban elérhető, és folyamatosan bővül. A helyközi járatoknál szintén széles, és bővülő a kínálat.
A napijegyek, illetve a bérletek legkorábban a sikeres vásárlást követően 2 perccel használhatók fel utazásra.
Nem. A napijegyeket, illetve a bérleteket nem kell külön érvényesíteni, ebben nincs változás a papíralapú változatokéhoz képest.
Azonban az elsőajtós rendben közlekedő járatokon, illetve a metrón igazolni kell a jegy vagy a bérlet érvényességét.
Elsőajtós felszálláshoz válaszd ki a már megvásárolt érvényes napijegyed vagy bérleted. Ezután nyomda meg a Kódbeolvasás felszálláshoz feliratú gombot, majd olvasd be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnod a sofőrnek.
Az elsőajtós járatokról a BKK honlapján a Menetrendek menüpontból vagy a megállókban kihelyezett menetrendből tájékozódhatsz.
A metróbejáratnál befelé is ellenőrzik a jegyeket, bérleteket, ezért kérjük, hogy a metróállomás területére belépéskor válaszd ki a már megvásárolt érvényes napijegyed vagy bérleted. Ezután nyomd meg a Kódbeolvasás felszálláshoz feliratú gombot, majd olvasd be a jegykezelő készülékek elejére vagy oldalára elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnod a személyzetnek.
Amennyiben a metróállomás kijáratánál jegyellenőrrel találkozol, kérjük, az applikációban nyisd meg az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, és mutasd be.
Pontosan úgy, ahogyan a papíralapú napijegyekkel, bérletekkel. Ennek megfelelően neked nincs külön teendőd, nincs szükség kódbeolvasásra. Ha jegyellenőrrel találkozol, kérjük, az applikációt megnyitva mutasd be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot.
Azokon a MÁV-START- és VOLÁNBUSZ-járatokon, amelyek Budapest közigazgatási határán belül BKK-jeggyel vagy bérlettel igénybe vehetők, mobiljeggyel és bérlettel is utazhatsz. A VOLÁNBUSZ-járatokon ellenőrzéskor, kérjük, nyomd meg a Kódbeolvasás felszálláshoz gombot, olvasd be a járművezető kódkártyáját, majd mutasd be az így megjelenő animált ábrát. A MÁV-START járatain olvasd be a jegyvizsgáló készülékén megjelenő kódot, és mutasd fel a megjelenő ábrát.
Kérjük, gondoskodj telefonod megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve mobil-adatkapcsolat nélkül nem tudod bemutatni a jegyedet vagy bérletedet, emiatt a sofőr vagy a személyzet megtagadhatja tőled az utazásban való részvételt, illetve a jegyellenőrök pótdíjazhatnak.
Kérjük, válaszd ki a megvásárolt jegyet vagy bérletet, olvasd le a kihelyezett kódot, és a megjelenő animált szimbólumot mutasd fel a sofőrnek vagy a személyzetnek.
A mobiljeggyel történő utazás további részleteiről az Utazás pont alatt olvashatsz.
Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutasd be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével.